صنعت ریلی یکی از صنایع مهم و روز دنیا است که در بندهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رویکرد اقتصاد مقاومتی موجب خواهد شد تا با تغییر شرایط بینالمللی این صنعت از آسیبها، تحریمها و قطع مراودات بینالمللی مصون بماند. برای تحقق اقتصاد مقاومتی، از سه اصل ارتقاء بهرهوری و توانمندیهای داخل کشور، صرفه جویی در مصرف و عدم اتکاء به منابع خارجی باید بهره برد. این موضوع باید در عرصه راه و شهرسازی مورد توجه بیشتری قرار گیرد زیرا علاوه برایجاد زیرساختهای کشور که پیش نیاز و پشتوانه سایر عرصههای اقتصادی است گردش مالی قابل توجهی نیز در آن اتفاق میافتد. در این میان راهآهن به عنوان یک شریان ارتباطی بسیار مهم بین بخشهای مختلف عمل میکند و در صورت اختلال در آن، اثرات منفی اقتصادی به وجود میآید. در این پژوهش، علاوه بر تحلیل و بررسی فعالیتهای راهآهن با رویکرد اقتصادی به نقش قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در این حوزه پرداخته شده است. مشاهده شد با توجه به اینکه راههای ریلی خطوط اتصال بین شهرها و کشورها هستند و به سبب انتقال محصولات و منابع، دارای اهمیت زیادی میباشند. گسترش و بهبود کیفیت راهآهن باعث تسریع انتقال و افزایش کارآمدی فعالیتها میشود و خودکفایی در این زمینه با کمک اقتصاد مقاومتی، علاوه بر سودآوری اقتصادی میتواند کشور را از هرگونه ضربه احتمالی در این حوزه مصون بدارد.
پیرولی, احسان. (1399). رویکرد اقتصاد مقاومتی در توسعه راه آهن با تأکید بر نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص). علوم و فنون سازندگی, 1(3), 41-50.
MLA
احسان پیرولی. "رویکرد اقتصاد مقاومتی در توسعه راه آهن با تأکید بر نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)", علوم و فنون سازندگی, 1, 3, 1399, 41-50.
HARVARD
پیرولی, احسان. (1399). 'رویکرد اقتصاد مقاومتی در توسعه راه آهن با تأکید بر نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)', علوم و فنون سازندگی, 1(3), pp. 41-50.
VANCOUVER
پیرولی, احسان. رویکرد اقتصاد مقاومتی در توسعه راه آهن با تأکید بر نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص). علوم و فنون سازندگی, 1399; 1(3): 41-50.